Kadirova Dilbar Normuminovna
Kafedra faoliyati haqida ma’lumot:
Boshlang‘ich ta’lim kafedrasida jami 34 nafar professor-o‘qituvchilar faoliyat ko‘rsatib, shundan 27 nafar professor-o‘qituvchi asosiy shtatda, 5 nafari esa ichki o‘rindoshlik, 2 nafari tashqi o‘rindoshlik asosida faoliyat ko‘rsatadi.
Professor-o‘qituvchilar tarkibidan 6 nafar fan nomzodi shulardan 1 nafari fan doktori, 3 nafar dotsent 2 nafari f.f.n PhD, 4 nafar katta o‘qituvchilar, 17 nafar ilmiy daraja va unvonga ega bo‘lmagan o‘qituvchilar kafedrada faoliyat ko‘rsatishmoqda.
Kafedra mudiri b.f.n., dotsent Kadirova Dilbar Normuminovna 2019 yil 7 sentaybrdan kafedra mudiri lavozimida ishlab kelmoqda.
Joriy o‘quv yili uchun kafedra o‘quv yuklamasi 33340.9 soatni tashkil etadi.
Boshlang‘ich ta’lim kafedraning ilmiy salohiyati - 22.22 % ni tashkil qiladi.
Hozirgi kunda kafedraning barcha prof-o‘qituvchilari ilmiy-tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanmoqdalar.
Jumladan, kafedra qoshida faoliyat yuritayotgan “Yosh muallim” va “Yosh ijodkorlar” kabi o‘quv va ilmiy to‘garaklari yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib ijodkor va iqtidorli talaba yoshlarning ijodiy ishlarini shakllantirish va gazeta-jurnallarga tavsiya etish ishlari doimiy yo‘lga qo‘yilgan va ular bilan maqolalar chop etilib kelinmoqda. Hozirgi kunda kafedrada iqtidorli talabalar bilan ishlash rejasi tuzilgan, darsdan keyin iqtidorli talabalar bilan qo‘shimcha dars kafedra professor o‘qituvchilari tomonidan o‘tilmoqda. Kafedra professor-o‘qituvchilari umum ta’lim maktablari, akademik litsey bilan hamkorlik ishlarini amalga oshirishdi. Shuningdek ta’lim muassasalari va ishlab chiqarish korxonalari bilan pedagogik amaliyotni yo‘lga qo‘yish bo‘yicha hamkorlik shartnomalari tuzilgan bo‘lsada ammo tumanlar kesimida pedagogik amaliyotni nazorat qilish, ularga uslubiy ko‘rsatma berish imkoni qiyin kechmoqda.
Kafedradagi xujjatlar yig‘ma jildlari o‘rganilganda, kafedrada fakultet dekanati bilan hamkorlikda talabalar o‘rtasida ma’naviy-ma’rifiy, ta’lim-tarbiya ishlarining samaradorligini oshirish, talabalarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalash, milliy istiqlol g‘oyalariga sadoqat, milliy va umumbashariy qadriyatlarga hurmat tuyg‘ularini shakllantirish, ularda yuksak insoniy fazilatlarni, ona Vatanimiz va halqimizga sadoqat ruhini singdirish, shuningdek, “Ustoz-shogird” tizimini yanada takomillashtirish borasida tegishli tadbirlar amalga oshirilgan
Kafedra tarixi :
Kafedra 1988-1989 o‘quv yilining 1 sentyabrida “O‘zbek tilshunosligi va adabiyotshunosligi” kafedrasi negizida tashkil topdi.
· Pedagogika fakultetida “Tillar va nutq madaniyati” kafedrasi deb nomlandi.
· 2000 yildan boshlab kafedra “Boshlang‘ich ta’lim va lotin yozuvi” deb atalgan.
· 1988-2005 yillarda kafedrani f.n., prof. S.Raximov boshqardi.
· 2005-2010 yillar mobaynida kafedra “Boshlang‘ich ta’lim” deb nomlangan.
· 2010 yilda kafedralarni yiriklashtirish maqsadida “Boshlang‘ich ta’lim“ va ”Maktabgacha ta’lim” kafedralari birlashtirilib, “Maktabgacha tarbiya va boshlang‘ich ta’lim” deb yuritila boshladi.
· 2005 yildan 2011 yilning avgustiga qadar kafedrani f.f.n., dots.R.B.Mustafaqulov boshqardi.
· 2011 yil 28 avgustdan buyon mudir vazifasini bajaruvchi lavozimida p.f.n.,dots. O.Norbosheva faoliyat yuritdi.
· 2013 yil 26 avgustdan buyon kafedra mudiri vazifasini bajaruvchisi, 2018 yil 17 yanvardan kafedra mudiri lavozimida dots.X.Norbo‘tayev faoliyat yuritdi.
· 2019 yil 7 sentabrdan buyon kafedra mudiri vazifasini bajaruvchisi f.n. D.N.Kadirova faoliyat yuritmoqda.
Kafedraning o‘rtacha yoshi 42 yosh, kafedrada o‘qitiladigan fanlar soni – 13 ta, jumladan 5 tasi tanlov fanlaridan iborat.
O‘quv yili davrida kafedrada 27 nafar professor-o‘qituvchilar faoliyat yuritmoqda, jumladan, 1 nafari fan doktor (X.Norbo‘tayev) 5 nafar fan nomzodi, dotsentlar (D.Qodirova, Sh.Yoqubov, R.Mustafoqulov, S.Bazarov, Z.Amirqulova), katta o‘qituvchi 4 nafar (A.Djurakulova, D.Shabbazova, L.Muxtorova, D.Yakubova) va 17 nafar o‘qituvchilardir.
Kafedraning ilmiy ishlari
Kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan “Web of Science”, “Scopus” jurnallarida 3 ta, Xalqaro miqiyosida 86 ta, Respublika jurnali va ilmiy-amaliy konferentsiyalarida 100 dan ortiq ilmiy ishlar chop etildi. Shuningdek, kafedra professor-o‘qituvchilari 2 dona darslik (X.Norbo‘tayev, D.Yakubova), monografiya 1 dona (D.Qodirova), bir qancha o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni nashr ettirgan. Kafedra prof-o‘qituvchilari L.Muxtorova, D.Yakubova, H.Jumayeva, Z.Amirqulovalarning qator ilmiy-metodik ishlari nashr ettirish, Z.Amirqulova , S.Bazarovlar monografiya, A.Abdusamatov o‘quv qo‘llanma chiqarish arafasida.
Shuningdek, kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan barcha o‘qitilayotgan fanlardan raqamli uslubiy ta’minotlarning qog‘oz va elektron variantlari yaratildi. Fanlardan test banklari, kurs ishlari banklari qayta tayyorlandi. Kafedra professor-o‘qituvchilar reja asosida kafedra miqyosida ochiq darslar tashkil etildi. 2021-2022 o‘quv yili davomida kafedra bo‘yicha ochiq dars, ilmiy seminarlar rejalashtirilgan bo‘lib muvafiqqiyatli bajarilib kelinmoqda.
Universitet o‘quv boshqarmasi rejasiga muvofiq 2021 yil oktabr oyidan hozirgi kungacha quyidagi kafedra prof-o‘qituvchilaridan Jumayeva Hulkar, Jumayev Ilhom Oliy ta’lim tizimi pedagog va kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tarmoq markazida mutaxassislik bo’yicha qayta malakasini muvaffaqiyatli oshirib qaytdilar.
2021-yil kafedraning 4nafar o’qituvchisi dissertatsiya ishini himoya qilishdi:
Bundan tashqari kafedraning bir qancha professor-o‘qituvchilari dissertatsiyasini himoya qilish maqsadida ilmiy izlanishlar olib borilmoqda
6. Hayitova 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ixtisosligi bo‘yicha “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirish texnologiyalari” nomli (PhD) dissertatsiyasi mavzusi va ilmiy rahbar p.f.d. prof. M.E.Haydarov.
8. I.Badalov 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ixtisosligi bo‘yicha “9-sinf o‘quvchilarida matematik tafakkurni fanlararo shakllantirish metodikasini takomillashtirish” nomli (PhD) dissertatsiyasi mavzusi va ilmiy rahbar etib p.f.d. prof.Yu.Mahmudov.
10. Ismoilov 13.00.02-Aniq fanlarni o‘qitish metodikasi ixtisosligi bo‘yicha “Konstruktiv masalalar yechish vositasida –bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarni matematik kompitentligini rivojlantirishning ilmiy-metodik asoslari” nomli (PhD) doktorlik dissertatsiyasi mavzusi va ilmiy rahbar p.f.n.prof.M.Jumayev.
11. A.S.Abdusamatov 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikas ixtisosligi bo‘yicha “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini o‘quv-bilish faoliyatini modellashtirish metodikasini takomillashtirish” nomli (PhD) pedagogika bo‘yicha falsafa doktori dissertatsiyasi mavzusi va ilmiy rahbar p.f.d.prof.Q.Norbo‘tayev.
III.Boshlang‘ich ta’lim kafedrasi quyidagi nufuzli oliy o‘quv yurtlari bilan uzviy bog‘lanib, hamkorlik aloqalarini olib boradi:
Kafedrada o‘qitiladigan fanlar:
Bakalavriat:
2.00. Umumkasbiy fanlar (2020 o‘quv reja)
2.03. Ona tili. 2-kurs
2.03. Ona tili va bolalar adabiyoti. 2-3 kurslar
2.05. Boshlang‘ich matematika kursi nazariyasi. 2-kurs
Ona tili o‘qitish metodikasi. 2-kurs.
Matematika o‘qitish meodikasi. 2-kurs.
3.00. Ixtisoslik fanlar (2018 o‘quv reja).
3.01. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi va innovatsiya va integratsiyasi.
3.03. Texnologiya va uni o‘qitish metodikasi.
3.04. Tabiatshunoslik va uni o‘qitish metodikasi.
3.08. Tanlov fanlar
3.08.t.f.Boshlang‘ich sinflarda integratsiyalashgan ta’lim.
3.08.t.f.Boshlang‘ich sinflarda matematikadan tipik masalalarni o‘rganish.
3.08.t.f.O‘qituvchi nutq madaniyati.
3.08.t.f.CHiroyli yozuv malakasini shakllantirish metodikasi.
3.08.t.f.Ona tili praktikum.
Magistratura
2.00. Mutaxassislik fanlari
1. Mutaxassislik fanlarini o‘qitish metodikasi
2. Pedagogik tadqiqotlarda statistik metodlar.
2.03. Tanlov fanlari
2.3.1. Xalq og‘zaki ijodining yangi yo‘nalishlari.
2.3.2.Boshlang‘ich ta’limda milliy o‘quv dasturini joriy etish.
Unda Termiz davlat universiteti Sport faoliyati kurash yo‘nalishi talabalari faol ishtirok etib, ayollar o'rtasida Xojar Shapoatova 63kg vaznda 1-o‘rin, Mohinur Choriyeva 52kg hamda Yulduz Ustoyeva 70 kg vazn bilan 2-o‘rinni
BatafsilAmalga oshirilayotgan maʼnaviy-maʼrifiy izchil islohotlar jarayonida yurtimizda kitobxonlik madaniyatini rivojlantirishga alohida eʼtibor qaratilmoqda. Bu yoshlarda kitobga bo’lgan qiziqishni oshirish, ularni kitobga oshno etish va ko‘proq
Batafsil© Termiz Davlat Universiteti